Att reklamera, det är viktigt

I augusti var vi ett gäng som hade köpt biljetter till en ”endagsfestival” med Robyn som huvudnummer, men där aktiviteter runt om , som mat, marknadsfördes hårt.

Man kan säga att det blev kaos med otroligt långa köer osv.

Jag tog dagen efter kontakt med arrangörerna och meddelade missnöje. De medgav till mig, liksom i sitt Facebook-evenemang att det inte riktigt blev som de tänkte.

Hur som skulle de kompensera oss, men det uteblev. Jag valde då att anmäla till ARN, Allmänna reklamationsnämnden. Det kan man göra om man själv först haft kontakt med den som sålt varan/tjänsten man är missnöjd med, och inte nåt någon bra överenskommelse.

Nyligen kom beskedet. Woha Dad som arrangerade ska betala tillbaka ungefär 1/3 av biljettkostnaden till mig och mina fem kompisar. Det har de också gjort.

Vill med det uppmana alla till att vara aktiva konsumenter och alltid säga till när man inte är nöjd med det man fått.