Kategoriarkiv: Uncategorized

Arbetsplatsbesök

I dag har jag varit ute på besök med Transport. Jag har träffat bärgare och hört deras berättelser om hur det är att jobba ute i trafiken. Seriöst, trafikanter!! Sakta ner.

Jag har varit på Gävle Taxi och fått veta att det är svårare nu för tiden att hitta folk som kan jobba. Färre tar körkort, man måste nu vara minst 21 och provet är inte helt lätt. Alltså, tips till dig som behöver jobb! Taxikort!

Jag har träffat väktare som berättar en del om sin vardag. Det är alltid bra att åka en kille och en tjej ihop. Och nej, alla önskar inte att de var poliser.

Lärorik dag!

Höstmingel hos SSU

I går bjöd SSU in till höstmingel. Det var roligt och massor av människor jag blev glad över att träffa men jag hann inte alls prata med alla som jag ville.

Ingvar Carlsson smickrade mig genom att säta att jag måste vara den yngsta i socialdemokraternas riksdagsgrupp. Det kan indikera lite olika saker. Att jag ser sjukt ung ut. Att alla var gamla på Ingvars tid i riksdagen. tror på det sistnämnda. Jag är bara sjätten yngst eller så. Knappt värt att nämna.

Roligt är också när några kids gör tipsrundan och ska svara på frågor om SSUs tidigare ordföranden. Bosse Ringholm var ett av alternativen -Det måste i den här lite gubbiga organisationen ha funnits någon som hette Bosse. Bakom sig hör de en röst -Ja, det är jag det!

Det var kanongod mat, jag träffade Djurens Rätts ordförande för första gången och hon är nu min kompis på facebook så jag är stolt!

Ellinor, Gabriel och all personal hade verklnge ordnat en trevlig kväll, särskilt för gävleborgarna som aldrig åkte hem

Nästa år planeras i den här

För tyckte jag inte prylar var kanonviktigt. Jag tog lite det som fanns. Nu vill jag att de prylar jag MÅSTE ha ska vara något jag faktiskt älskar och blir glad av. Att ha många prylar däremot är inte viktigt.

Jag använder sedan många år tillbaka kalender från Ordning & Reda. Den ser ut på insidan precis som jag vill ha den. Inför 2012 valde jag mellan grön och zebra. Ni ser vilken som vann.

Men inköpen gjordes på Body Shop

Jag har läst väldigt mycket om de nya underlagsprodukterna som Body Shop har släppt och nu provar jag den här. Tjejen jag handlade om borde få ett pris, för hon piggade upp mig rejält genom diverse välbehövliga komplimanger. Köpte också den här handkrämen med ros. Det kan vara heaven or hell på sikt.