Zalando svarar nonsens på mejl

Hej Elin,
tack för ditt mejl.
Tråkigt att höra att du inte gillar vår reklamfilm. Vi vill gärna se dig som kund och utvärderar hela tiden reaktionerna på vår marknadsföring för att se vad vi kan förbättra. Därför är vi väldigt tacksamma för att du delar med dig av din feedback angående reklamfilmen. Vi kan inte övertala dig att tycka om filmen, smaken är alltid delad, men vi kan berätta lite om tanken med filmen för att undvika misstolkningar. Tanken med reklamfilmen är att presentera vårt breda utbud av skor och kläder samt förmedla lyckokänslan som vi hoppas att våra kunder känner när de tar emot ett paket från Zalando. Givetvis visas glädjereaktionen på ett överdrivet sätt och med glimten i ögat för att understryka budskapet och för att få tv-tittarna att minnas varumärket Zalando. Vi föreställer oss att scenariot i filmen är tillräckligt överdrivet för att det ska framgå att detta inte är en realistisk bild av hur våra kunder reagerar när de öppnar ett Zalando-paket, men om så inte är fallet får vi givetvis utvärdera detta. I den här filmen är det kvinnan som agerar kunden, vilket helt enkelt beror på att en majoritet av våra kunder idag är kvinnor. Scenariot kan förstås precis lika gärna vara det motsatta. Vi tror och hoppas att våra paket framkallar samma lyckorus bland våra manliga som hos våra kvinnliga kunder. Vi uppskattar din ärliga åsikt och välkomnar dig att höra av dig om du har fler frågor.
Hör gärna av dig om du har frågor.
Med vänliga hälsningar,
Ditt Zalando Team