
Hittade i en väska. Lärdom: Sluta använd flera olika väskor, packa alltid upp direkt vid hemkomst, inte två veckor senare!

Hittade i en väska. Lärdom: Sluta använd flera olika väskor, packa alltid upp direkt vid hemkomst, inte två veckor senare!
Alla har sitt trick att komma ihåg hur det är klockan ska ställas.
Under hela min ungdom inträffade det här när IOGT-NTO-rörelseni Gävleborg hade distriktsårsmöten. Då förbannade jag det faktum att en timmes värdefull sömn försvann. Fyra potentiella timmar blev tre ungefär. Lätt att minnas.
Det höjs varje år röster för problematiken med den här lilla timmen. Statistiken visar tydligen att graden av hjärtinfarkter går upp, dvs människor blir sjuka av det här. Jag säger inte emot den statistiken, men jag kan för mit liv inte förstå hur det går till.
För mig är inte skillnaden störra än att jag har en period mellan sex och elva på morgonen då jag går upp, beroende på veckodag och situation. Om klockan då ska dras märks det inte särskilt mycket. Tur för mig!
Kan inte låta bli att förundras över de som påstår att de känner av det här i flera veckor. Antar att det är männisor som inte kan beskrivas som särskilt flexibla.
Däremot kräver det här viss förskjutning och tankeverksamhet kring mjölkningstiderna hemma i Norrala. Fast jag tror det är lättare för korna än för bonden. Med tur har han vant sig till midsommar.

Snart dags för ny omgång av ”Bonde söker fru”. Bonde från trakten ska delta. Det är ointressant.
Det intressanta är hur han nu får vara ett exempel för många andra. Här beskriver han vad han är ute efter. Glad, snäll och positiv. Booooring. Det är väl någon slags grundkrav en bra dag. Okej, den här slängde in att man måste tåla djur också, men det är mest av praktiska skäl.
Glad, snäll och positiv. Om jag skulle tvingas välja ut tre adjektiv på tillkommande så kommer inga av dom på listan, för de är så uppenbara. Så smärtsamt uppenbara och så fantasilöst svar att det skulle avskräcka mig från att intressera mig för någon som kunde klura ut endast de tre kriterierna.
Fast å andra sidan är väl det mitt problem, att jag inte förmår uppskatta enbart glad och snäll tillräckligt utan vill se så mycket mer.
Nåja, det blir nog inte jag och den här bonden. Även om jag inte är pälsdjursallergiker. Skulle nog gilla bondens djur mer.
Den är helt blank. Helt blank! Inte ett enda ansvar, inte en enda önskan att anpassa mig till.
Najs.
Det är klart att jag haft riktigt rejäl träningsvärk tidigare. På ridlägret i somras till exempel.
Nu är den här igen. Jag håller mig hellre än behöver sätta mig på toastolen en gång extra.
Jag gjorde tester hos PTn i morse. Det gick bra. Riktigt bra.





Foto: Linnéa Manzanares

